кристални плафони ?
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- milennyc
- Мнения: 1832
- Регистриран на: 20.11.2008
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Другите да му завиждат.....
- Мечтае да кара: Самолет и Петролен танкер
- Детайли за колата: MNOGO BARZA
Re: кристални плафони ?
pazokolarov написа:На 8 се подава напрежение от ГМ към централната крушка само когато отвориш врата или изключиш двигателя след като са били пуснати фаровете нощно време. Дал съм схемата в по-горен пост.
В същност за 7 не мога да включа сега кава беше интифата и защо не направих мост към 1 от там.
Ами аз имах в предвид друго..... че ти нали като си в колата може да си свтнеш пловона вътре..... е преди този бутон трябва да има +, ти не отваряш вратата за да си светнеш плофона...... а това което ти си дал е супер готино и е свързано с това че като заспи колата и да си забравил тези за четенето ще изгаснат след 16 мин. а иначе най вероятно няма....
Re: кристални плафони ?
milennyc написа:pazokolarov написа:На 8 се подава напрежение от ГМ към централната крушка само когато отвориш врата или изключиш двигателя след като са били пуснати фаровете нощно време. Дал съм схемата в по-горен пост.
В същност за 7 не мога да включа сега кава беше интифата и защо не направих мост към 1 от там.
Ами аз имах в предвид друго..... че ти нали като си в колата може да си свтнеш пловона вътре..... е преди този бутон трябва да има +, ти не отваряш вратата за да си светнеш плофона...... а това което ти си дал е супер готино и е свързано с това че като заспи колата и да си забравил тези за четенето ще изгаснат след 16 мин. а иначе най вероятно няма....
Колега, нещо си се объркал как работи плафона. Преди бутона няма +, а има -. Като натиснеш бутона (подчертавам бутона, защото той само подава импулс) стига - до ГМ и той връща + към плафона. Това е интелигентното решением, за да се избегне късо съединение. Това не е VW или Opel за да има + и да се използва превключвател.
- milennyc
- Мнения: 1832
- Регистриран на: 20.11.2008
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Другите да му завиждат.....
- Мечтае да кара: Самолет и Петролен танкер
- Детайли за колата: MNOGO BARZA
Re: кристални плафони ?
Съгласен....
Re: кристални плафони ?
независимо от грозните плафони, темата стана много хубава
дано има повече са такива
дано има повече са такива
Re: кристални плафони ?
а кой пусна ТЕМАТА ?
Евала колеги БРАВО.Еи заради това сме N1, щото сме единни , и си помагаме.
Евала колеги БРАВО.Еи заради това сме N1, щото сме единни , и си помагаме.
- pazokolarov
- старши ентусиаст
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Re: кристални плафони ?
За "седан"-ите положението с пускане на кабел за задните плафони е следното:
От пин 3 на дясната букса Х332 на ГМ (същият червен кабел с жълта ивица) се прокарва кабел със сечение 0,5 мм (ако няма) до задния плафон и се включва в пин 3 на буксата на плафона. Дали ще прокарате кабела от горе или от долу, не мисля че има значение. По принцип минават от горе. Само се уверете, че няма да пречат на отварянето на възглавниците.
После от десния плафон се прави мост към левия плафон.
За комби: в моделите до 06.2000 кабела се включва в пин 1 на задния плафон, а след 06.2000 - в пин 3. Там е малко кофти ако няма кабел, защото плафона е посредата на тавана.
За компакт: кабела се включва в пин 2 на задния плафон.
От пин 3 на дясната букса Х332 на ГМ (същият червен кабел с жълта ивица) се прокарва кабел със сечение 0,5 мм (ако няма) до задния плафон и се включва в пин 3 на буксата на плафона. Дали ще прокарате кабела от горе или от долу, не мисля че има значение. По принцип минават от горе. Само се уверете, че няма да пречат на отварянето на възглавниците.
После от десния плафон се прави мост към левия плафон.
За комби: в моделите до 06.2000 кабела се включва в пин 1 на задния плафон, а след 06.2000 - в пин 3. Там е малко кофти ако няма кабел, защото плафона е посредата на тавана.
За компакт: кабела се включва в пин 2 на задния плафон.
- Spawn
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 120
- Регистриран на: 15.09.2009
- Местоположение: USA, Los Angeles
- Пол: Мъж
- Кара: BMW ZHP Limited Rare Edition 303 hp
- Мечтае да кара: ...вече го кара :)
Re: кристални плафони ?
Днеска и аз се закърфичих с кристален плафон, но не съм много на ти със тези прокарвания, плюсове - минуси, но ако има някой от Пловдив , който може да ми го направи ще съм много благодарен
Re: кристални плафони ?
Колеги я кажете от къде ги купувате тези кристални плафони и каква им е цената
- Spawn
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 120
- Регистриран на: 15.09.2009
- Местоположение: USA, Los Angeles
- Пол: Мъж
- Кара: BMW ZHP Limited Rare Edition 303 hp
- Мечтае да кара: ...вече го кара :)
Re: кристални плафони ?
MuTaJlaKo написа:Колеги я кажете от къде ги купувате тези кристални плафони и каква им е цената
Доста често изкачат в раздела Продавам.Аз оттук го взех за около 20 лв.
- KARAIVANOV
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 247
- Регистриран на: 30.06.2007
- Местоположение: Русе, Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 535д-06г;
Re: кристални плафони ?
колеги и аз си смених плафоните с кристални,на централния всичко си работи,но на задните лампичката която е за четене не свети,на старите съответно нямах такава,какво трябва да направя за да светне.мерси
- vavilon
- старши ентусиаст
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: кристални плафони ?
Трябва да се прокара постоянен + до пин 3 (свободният пин). Постоянен + може да се вземе от плафона на жабката или прочети темата...цялата
- KARAIVANOV
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 247
- Регистриран на: 30.06.2007
- Местоположение: Русе, Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 535д-06г;
Re: кристални плафони ?
Колега аз съм прочел темата изцяло,на централния плафон ми светят лампичките за четене,явно ти не си прочел мнението ми изцяло,та въпроса ми е за ЗАДНИТЕ плафони,там не ми светят лапичките за четене,може би и на тях трябва да се пусне постоянен +,но от жабката до тях да прекарвам кабел ми се струва че в задната част на колата има някаде постоянен +,а и незнам номера на кабелчето което трябва да си закупя за да го вкарам във съответния пин.
- vavilon
- старши ентусиаст
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: кристални плафони ?
KARAIVANOV написа:Колега аз съм прочел темата изцяло,на централния плафон ми светят лампичките за четене,явно ти не си прочел мнението ми изцяло,та въпроса ми е за ЗАДНИТЕ плафони,там не ми светят лапичките за четене,може би и на тях трябва да се пусне постоянен +,но от жабката до тях да прекарвам кабел ми се струва че в задната част на колата има някаде постоянен +,а и незнам номера на кабелчето което трябва да си закупя за да го вкарам във съответния пин.
Ама, наистина не си прочел темата, "цялата"!
pazokolarov написа:Ъпгрейд на предни плафони -> кристални плафони с лампи за четене
Ако сте с обикновенни плафони и искате да направите този ъпгрейд, са ви необходими:
- Плафон -63316962046
- кабел с женска клема - 61130005197 - 1 бр. (кабелчето е около 40 см)- многожилен кабел 0,5 мм2 - по-малко от 2 м
- 1 бр. клипс-клема.
След като си набавите нужните части, започвате монтажа.
Сваляте жабката. Процедурата е описвана многократно във форума, за това няма да се спирам на нея.
Демонтирате кората на предната дясна колонка.Първо се снема капака като се поддига внимателно с тънка отверка, за да не се счупят пластмасовите чопчета.
Под капака има три болта (главата е тип "еврейска звезда"), които държат кората. Внимавайте като ги развивате за да не надерете или счупите стъклото, защото мястото е малко неудобно за работа.
Сваляте предния плафон като използвате нещо плоско за да повдигнете задния му край. Държи се чрез две плоски пружини, а в предния си край се крепи към кората на таване чрез пластмасови чопчета. Нормалните букси на предния плафон са с 4 кабела, включени на пинове 5, 6, 7 и 8. Кабелът от пин 5 е към лайт модула за захранване на светодиодите, 6 е масата, 7 е към ГМ и обслужва средния бутон, а 8 подава захранване към централната крушка.
Включвате кабелчето с клемата в дупката за пин 1. При оригиналните инсталации кабелът e червен с жълта ивица. Взема сигнал от генералния (главния) модул (ГМ) чрез пин 3 от розетката Х332 (Намира се зад жабката). При това е необходимо да повдигнете с тънка отверка десния край на ппластмасовото капаче, което закрива чопчетата на клемите от горната страна на буксата и същевременно застопорява клемите след като са пъхнати в буксата.
Ето един линк, от който мисля ще стане ясно за какво капаче точно става въпрос http://www.tigerdave.com/Guides/led_mod/ , но не е нужно да се сваля цялото капаче на буксата.
Пъхате клемата и отпускате капачето на мястото му. Ако не повдигнете капачето няна да можете да пъхнете клемата и рискувате при напъване да строшите стопора. Целта е да има захранване до двете странични лампи за чете по всяко време след отключване на колата (не само при включени фарове) и да се изключи захранването към тях от ГМ 16 минути след заключване на колата или след изваждане на ключа (в случай, че бъдат забравени да не се изтощи акумулатора).
Измерете парче многожилен кабел, със сечение 0,5 мм2, от огледалото, по десния горен преден край на тавана - до колонката, през колонката + още 60-70 см.
Прокарайте единия край на кабела надолу към пространството зад жабката. (Може да свалите розетката на духалката за да ви е по-лесно. За целта се сваля първо лайстната, развиват се двете болтчета в долния край на духалката и същата се издърпва). Прокарва се зад металната тръба и зад блока на предпазителите.
Другия край на новия кабел изведете нагоре по колонката, зад еърбега, през водачите на другите кабели за плафона, като се уверите че по никакъв начин кабела не би попречи на отварнето на еърбега.
Аз свалих и десния сенник, за да мога да разтворя кората на тавана и да прокарам кабела по-навътре и да съм сигурен че няма да се смъкне по някое време по стъклото.
Свържете кабелчето от буксата на плафона с новия кабел и поставете плафона на мястото му.
Монтирайте кората на колонка. Внимавайте при поставянето й - в горния край има малко чопче, което трябва да бъде поставено зад ламарината на купето от към вратата, а не пред ламарината от към страната на еърбега. В долния край на кората има друг чоп, който се впъхва в една дупка на кората на таблото.
Долния край на новия кабел се свързва чрез мост-клемата към червения кабел с жълта ивица на плафона на жабката (или на контакта на фенерчето в жабката - няма значение към кой, те са ендакви).
Придавате търговски вид на кабелите чрез изолирбанд. Кабелите не трябва да са опънати, оставете им малко толеранс.
Монтирайте оратно жабката и се наслаждавайте на плодовете на труда си!
- KARAIVANOV
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 247
- Регистриран на: 30.06.2007
- Местоположение: Русе, Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 535д-06г;
Re: кристални плафони ?
Оф колега Вавилон, колко пъти да напиша че ми трябва информация за задните плафони,за задните,задните,не за централния,аз си смених плафона точно по темата и съм я чел подробно,но никаде не е описано за задните,ако процедурата е същата можеше просто да ми напишеш че всичко е едно към едно с централния и писах че не би било редно да прекарвам кабел от плафона на жабката чак до задните плафони,а би трябвало да може да се вземе постоянен + от някъде по близо да задните плафони,но незнам точно от къде,та затова пиша някои е по компетентен да ми каже,а не да ми казваш 15 хил пъти едно и също че не съм чел темата,ами явно ти не си я чел,защото никаде не е описана ситуацията със ЗАДНИТЕ ПЛАФОНИ,друг е въпроса ако всичко е аналогично с централния,говоря за кабелчето.
п.с.ако знаеш ми кажи конкретно
1.кабелчето което се купува допълнително за централния плафон,става ли за задните и в кои пин на задните трябва да се вкара,защото буксата на задните е различна от тая на централния?
2.може ли да се вземе постоянен + от друго място освен жабката.говоря да е по-близо до задната част на колата?
п.с.ако знаеш ми кажи конкретно
1.кабелчето което се купува допълнително за централния плафон,става ли за задните и в кои пин на задните трябва да се вкара,защото буксата на задните е различна от тая на централния?
2.може ли да се вземе постоянен + от друго място освен жабката.говоря да е по-близо до задната част на колата?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани