кристални плафони ?
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- kriso85
- старши ентусиаст
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
Re: кристални плафони ?
Аз мислех че съм единствения, който не ги харесва тия плафони Малко са "по-кристални" от необходимото И май цялата разправия не си заслужава
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
- unikalen88
- старши ентусиаст
- Мнения: 1553
- Регистриран на: 7.09.2008
- Местоположение: около Пловдив
- Кара: BMW 330cd
Re: кристални плафони ?
kriso85 написа:Аз мислех че съм единствения, който не ги харесва тия плафони Малко са "по-кристални" от необходимото И май цялата разправия не си заслужава
не си единствен колега
- pazokolarov
- старши ентусиаст
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Re: кристални плафони ?
unikalen88 написа:kriso85 написа:Аз мислех че съм единствения, който не ги харесва тия плафони Малко са "по-кристални" от необходимото И май цялата разправия не си заслужава
не си единствен колега
Вие пък сякаш ще се целувате с тия плафони .....
Верно, че не са върха на естетиката, но пък имат малко повече функционалност. Определено дават повече светлина от обикновенните.
При мен, в допълнение, задния плафон е "кристален" тип и малко повече или малко по-малко "грозно" не е от значение
- bojky
- младши ентусиаст
- Мнения: 405
- Регистриран на: 18.06.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: '08 535d
- Мечтае да кара: F10 M550d
Re: кристални плафони ?
Аз също пуснах плюс на предния от светодиодчетата и луните светят само,само коато са цъкнати фаровете,но мисля ,че пак е приемливо,защото все пак за ми свършат работа луните трябва да е вечер=цъкнати габарити...Колкото до задните,един колега ми каза,че може да се пусне плюс от стоповете отзад,през тонколоните и в плафоните...явно пак ще свети когато съм на габарит!
Чакаме колегата да видим какво решения ще даде на проблема!
Колкото до това,че са малко по грознички,подкрепям колегите но има едно фолио за затъмняване на фарове,стоповее и т.н. и ще пробвам с него да станат чени целите,а то иначе си пропуска светлина новмално...а те и без това светят доста повече от оригиналния,няма да е проблем светлината
Когато пробвам ще сложа снимки!
Чакаме колегата да видим какво решения ще даде на проблема!
Колкото до това,че са малко по грознички,подкрепям колегите но има едно фолио за затъмняване на фарове,стоповее и т.н. и ще пробвам с него да станат чени целите,а то иначе си пропуска светлина новмално...а те и без това светят доста повече от оригиналния,няма да е проблем светлината
Когато пробвам ще сложа снимки!
- kiko™
- ентусиаст
- Мнения: 822
- Регистриран на: 21.01.2008
- Пол: Мъж
- Кара: разни баварски екземпляри
- Мечтае да кара: ///M
Re: кристални плафони ?
Това с фолиото е добра идея
Цъкни някоя снимка като го направиш, може и да ме накараш да си сменя плафоните
Цъкни някоя снимка като го направиш, може и да ме накараш да си сменя плафоните
Re: кристални плафони ?
© написа:полезна информация, само тези "кристални" плафони да ги бяха направили малко по-красиви
ако можех да си сложа от Е36 щях да съм по-доволен
Верно е!!! Много пернишки изглеждат, предпочитам оригиналните...
п.с. да ме извиняват колргите от града "на кошмарите".
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: кристални плафони ?
Колеги,пък на моята,кой знае защо ми е изрязана буксата изозадзе,ако може някаква снимка на букса с кабелите или проста схемичка кой кабел къде се завира ще съм вери благодарен
поздрави
поздрави
- pazokolarov
- старши ентусиаст
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Re: кристални плафони ?
Последна промяна pazokolarov на 08 Ное 2010, 9:16, променена общо 1 път
- bojky
- младши ентусиаст
- Мнения: 405
- Регистриран на: 18.06.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: '08 535d
- Мечтае да кара: F10 M550d
Re: кристални плафони ?
Колега дай по подрнобно,че нещо
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: кристални плафони ?
[quote="pazokolarov"][/quote]
Мерси колега,страшен си...
а ако може и някаква снимка на буксата с кабелите...дано не ставам нахален,че нямам нито един познат за да разглобя и да видя на живо свързването
Мерси колега,страшен си...
а ако може и някаква снимка на буксата с кабелите...дано не ставам нахален,че нямам нито един познат за да разглобя и да видя на живо свързването
- pazokolarov
- старши ентусиаст
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Re: кристални плафони ?
Ъпгрейд на предни плафони -> кристални плафони с лампи за четене
Ако сте с обикновенни плафони и искате да направите този ъпгрейд, са ви необходими:
- Плафон -63316962046
- кабел с женска клема - 61130005197 - 1 бр. (кабелчето е около 40 см)
- многожилен кабел 0,5 мм2 - по-малко от 2 м
- 1 бр. клипс-клема.
След като си набавите нужните части, започвате монтажа.
Сваляте жабката. Процедурата е описвана многократно във форума, за това няма да се спирам на нея.
Демонтирате кората на предната дясна колонка.Първо се снема капака като се поддига внимателно с тънка отверка, за да не се счупят пластмасовите чопчета.
Под капака има три болта (главата е тип "еврейска звезда"), които държат кората. Внимавайте като ги развивате за да не надерете или счупите стъклото, защото мястото е малко неудобно за работа.
Сваляте предния плафон като използвате нещо плоско за да повдигнете задния му край. Държи се чрез две плоски пружини, а в предния си край се крепи към кората на таване чрез пластмасови чопчета. Нормалните букси на предния плафон са с 4 кабела, включени на пинове 5, 6, 7 и 8. Кабелът от пин 5 е към лайт модула за захранване на светодиодите, 6 е масата, 7 е към ГМ и обслужва средния бутон, а 8 подава захранване към централната крушка.
Включвате кабелчето с клемата в дупката за пин 1. При оригиналните инсталации кабелът e червен с жълта ивица. Взема сигнал от генералния (главния) модул (ГМ) чрез пин 3 от розетката Х332 (Намира се зад жабката). При това е необходимо да повдигнете с тънка отверка десния край на ппластмасовото капаче, което закрива чопчетата на клемите от горната страна на буксата и същевременно застопорява клемите след като са пъхнати в буксата.
Ето един линк, от който мисля ще стане ясно за какво капаче точно става въпрос http://www.tigerdave.com/Guides/led_mod/ , но не е нужно да се сваля цялото капаче на буксата.
Пъхате клемата и отпускате капачето на мястото му. Ако не повдигнете капачето няна да можете да пъхнете клемата и рискувате при напъване да строшите стопора. Целта е да има захранване до двете странични лампи за чете по всяко време след отключване на колата (не само при включени фарове) и да се изключи захранването към тях от ГМ 16 минути след заключване на колата или след изваждане на ключа (в случай, че бъдат забравени да не се изтощи акумулатора).
Измерете парче многожилен кабел, със сечение 0,5 мм2, от огледалото, по десния горен преден край на тавана - до колонката, през колонката + още 60-70 см.
Прокарайте единия край на кабела надолу към пространството зад жабката. (Може да свалите розетката на духалката за да ви е по-лесно. За целта се сваля първо лайстната, развиват се двете болтчета в долния край на духалката и същата се издърпва). Прокарва се зад металната тръба и зад блока на предпазителите.
Другия край на новия кабел изведете нагоре по колонката, зад еърбега, през водачите на другите кабели за плафона, като се уверите че по никакъв начин кабела не би попречи на отварнето на еърбега.
Аз свалих и десния сенник, за да мога да разтворя кората на тавана и да прокарам кабела по-навътре и да съм сигурен че няма да се смъкне по някое време по стъклото.
Свържете кабелчето от буксата на плафона с новия кабел и поставете плафона на мястото му.
Монтирайте кората на колонка. Внимавайте при поставянето й - в горния край има малко чопче, което трябва да бъде поставено зад ламарината на купето от към вратата, а не пред ламарината от към страната на еърбега. В долния край на кората има друг чоп, който се впъхва в една дупка на кората на таблото.
Долния край на новия кабел се свързва чрез мост-клемата към червения кабел с жълта ивица на плафона на жабката (или на контакта на фенерчето в жабката - няма значение към кой, те са ендакви).
Придавате търговски вид на кабелите чрез изолирбанд. Кабелите не трябва да са опънати, оставете им малко толеранс.
Монтирайте оратно жабката и се наслаждавайте на плодовете на труда си!
Ако сте с обикновенни плафони и искате да направите този ъпгрейд, са ви необходими:
- Плафон -63316962046
- кабел с женска клема - 61130005197 - 1 бр. (кабелчето е около 40 см)
- многожилен кабел 0,5 мм2 - по-малко от 2 м
- 1 бр. клипс-клема.
След като си набавите нужните части, започвате монтажа.
Сваляте жабката. Процедурата е описвана многократно във форума, за това няма да се спирам на нея.
Демонтирате кората на предната дясна колонка.Първо се снема капака като се поддига внимателно с тънка отверка, за да не се счупят пластмасовите чопчета.
Под капака има три болта (главата е тип "еврейска звезда"), които държат кората. Внимавайте като ги развивате за да не надерете или счупите стъклото, защото мястото е малко неудобно за работа.
Сваляте предния плафон като използвате нещо плоско за да повдигнете задния му край. Държи се чрез две плоски пружини, а в предния си край се крепи към кората на таване чрез пластмасови чопчета. Нормалните букси на предния плафон са с 4 кабела, включени на пинове 5, 6, 7 и 8. Кабелът от пин 5 е към лайт модула за захранване на светодиодите, 6 е масата, 7 е към ГМ и обслужва средния бутон, а 8 подава захранване към централната крушка.
Включвате кабелчето с клемата в дупката за пин 1. При оригиналните инсталации кабелът e червен с жълта ивица. Взема сигнал от генералния (главния) модул (ГМ) чрез пин 3 от розетката Х332 (Намира се зад жабката). При това е необходимо да повдигнете с тънка отверка десния край на ппластмасовото капаче, което закрива чопчетата на клемите от горната страна на буксата и същевременно застопорява клемите след като са пъхнати в буксата.
Ето един линк, от който мисля ще стане ясно за какво капаче точно става въпрос http://www.tigerdave.com/Guides/led_mod/ , но не е нужно да се сваля цялото капаче на буксата.
Пъхате клемата и отпускате капачето на мястото му. Ако не повдигнете капачето няна да можете да пъхнете клемата и рискувате при напъване да строшите стопора. Целта е да има захранване до двете странични лампи за чете по всяко време след отключване на колата (не само при включени фарове) и да се изключи захранването към тях от ГМ 16 минути след заключване на колата или след изваждане на ключа (в случай, че бъдат забравени да не се изтощи акумулатора).
Измерете парче многожилен кабел, със сечение 0,5 мм2, от огледалото, по десния горен преден край на тавана - до колонката, през колонката + още 60-70 см.
Прокарайте единия край на кабела надолу към пространството зад жабката. (Може да свалите розетката на духалката за да ви е по-лесно. За целта се сваля първо лайстната, развиват се двете болтчета в долния край на духалката и същата се издърпва). Прокарва се зад металната тръба и зад блока на предпазителите.
Другия край на новия кабел изведете нагоре по колонката, зад еърбега, през водачите на другите кабели за плафона, като се уверите че по никакъв начин кабела не би попречи на отварнето на еърбега.
Аз свалих и десния сенник, за да мога да разтворя кората на тавана и да прокарам кабела по-навътре и да съм сигурен че няма да се смъкне по някое време по стъклото.
Свържете кабелчето от буксата на плафона с новия кабел и поставете плафона на мястото му.
Монтирайте кората на колонка. Внимавайте при поставянето й - в горния край има малко чопче, което трябва да бъде поставено зад ламарината на купето от към вратата, а не пред ламарината от към страната на еърбега. В долния край на кората има друг чоп, който се впъхва в една дупка на кората на таблото.
Долния край на новия кабел се свързва чрез мост-клемата към червения кабел с жълта ивица на плафона на жабката (или на контакта на фенерчето в жабката - няма значение към кой, те са ендакви).
Придавате търговски вид на кабелите чрез изолирбанд. Кабелите не трябва да са опънати, оставете им малко толеранс.
Монтирайте оратно жабката и се наслаждавайте на плодовете на труда си!
Последна промяна pazokolarov на 08 Ное 2010, 9:20, променена общо 1 път
- milennyc
- Мнения: 1832
- Регистриран на: 20.11.2008
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Другите да му завиждат.....
- Мечтае да кара: Самолет и Петролен танкер
- Детайли за колата: MNOGO BARZA
Re: кристални плафони ?
А на краче 8 няма ли + ???? Т.е преди центрания бутон..... от там + към пин 1 и ..... си готов?!
Re: кристални плафони ?
milennyc написа:А на краче 8 няма ли + ???? Т.е преди центрания бутон..... от там + към пин 1 и ..... си готов?!
На твоята го направи така. Нали там идва плюс само когато е натиснат бутона за средната крушка. И ще трябва да светнеш средната крушка, за да светнеш някоя от светлините за четене.
- milennyc
- Мнения: 1832
- Регистриран на: 20.11.2008
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Другите да му завиждат.....
- Мечтае да кара: Самолет и Петролен танкер
- Детайли за колата: MNOGO BARZA
Re: кристални плафони ?
stilko написа:milennyc написа:А на краче 8 няма ли + ???? Т.е преди центрания бутон..... от там + към пин 1 и ..... си готов?!
На твоята го направи така. Нали там идва плюс само когато е натиснат бутона за средната крушка. И ще трябва да светнеш средната крушка, за да светнеш някоя от светлините за четене.
ти даже и не четеш.... казах ПРЕДИ ЦЕНТРАЛНИЯ БУТОН защото ако няма преди него + от каде идва като го натиснеш идва от космоса ли
- pazokolarov
- старши ентусиаст
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Re: кристални плафони ?
На 8 се подава напрежение от ГМ към централната крушка само когато отвориш врата или изключиш двигателя след като са били пуснати фаровете нощно време. Дал съм схемата в по-горен пост.
В същност за 7 не мога да включа сега кава беше интифата и защо не направих мост към 1 от там.
В същност за 7 не мога да включа сега кава беше интифата и защо не направих мост към 1 от там.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани