Вакуум в двигателя на 318is
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- dinozab
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Вакуум в двигателя на 318is
Здравейте колата е с М44 1.9 двигател.Проблема е следния има един клапан така го водят №16 на схемата
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ead_cover/
Та той смуче постоянно въздух като работи колата но като му е включен маркуча в капака на мотора и започва да свисти много силно колата и прави страшен вакуум вътре не може нито щеката за маслото да се извади нито капачката за наливане на маслото Щом изкарам маркуча свистенето спира и няма вакуум но двигателя работи нестабилно на празен ход.Та въпроса ми е имали в самия колектор някаква клапа която оправлява това нещо №16 или самия той се е прецакал и трябва да се смени.Питам щото ако не идва от него проблема да не се хвърлят напазно пари све пак е 83лв. а да се отварят колекторите и да се сменя или чисти нещо друго
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ead_cover/
Та той смуче постоянно въздух като работи колата но като му е включен маркуча в капака на мотора и започва да свисти много силно колата и прави страшен вакуум вътре не може нито щеката за маслото да се извади нито капачката за наливане на маслото Щом изкарам маркуча свистенето спира и няма вакуум но двигателя работи нестабилно на празен ход.Та въпроса ми е имали в самия колектор някаква клапа която оправлява това нещо №16 или самия той се е прецакал и трябва да се смени.Питам щото ако не идва от него проблема да не се хвърлят напазно пари све пак е 83лв. а да се отварят колекторите и да се сменя или чисти нещо друго
- Владо
- старши ентусиаст
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
то това е клапан...
карай си без да отвърташ капачката и да дърпаш щеката в движение, и си ок... реакцията на мотора си е ок също...
карай си без да отвърташ капачката и да дърпаш щеката в движение, и си ок... реакцията на мотора си е ок също...
- Alexi
- старши ентусиаст
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
нормално е ,така трябва да е когато клапана е изправен .. капачката не е предвидено да я отваряш като работи мотора ,моя веднага загасва
- dinozab
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Добре а с гадното свистене какво правим щото се появи от веднъж толкова е силно че заглушава шума на двигателя Като загася колата свисти още 2-3 секунди и спира
- Владо
- старши ентусиаст
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
- ивчо3
- старши ентусиаст
- Мнения: 1931
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
dinozab написа:Добре а с гадното свистене какво правим щото се появи от веднъж толкова е силно че заглушава шума на двигателя Като загася колата свисти още 2-3 секунди и спира
Смени клапана колкото е възможно по-скоро, защото може и други мизерии да ти направи. Функцията на този клапан е да не засмуква силно картерни газове при работа на двигателя /затворено положение на клапана, който има малък отвор в средата/, защото както е в твоя случай се създава голям вакуум в системата и е възможно засмукване на въздух през някои места като маслоизмерителната щека например и неустойчива работа на празен ход. От този вакуум се получава силното свистене в колектора. Възможно е от маслените изпарения клапана да блокира в затворено положение и малкия отвор да бъде запушен напълно. Тогава картерните газове създават голямо налягане в системата до такава степен, че може да избие масло от гарнитурите, вентилация липсва, може и маркуча за картерните газове да се пръсне и изобщо големи поразии да ти направи този клапан. По-старите модели като М40 и М42 до 1993 година нямат такъв клапан.
- dinozab
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Гарнитурата на капака на клапаните е леш вече направо тече,маркуча за картерните газове и той е сцепен на 3 места ще се сменя с нов то е ясно.И последно какво да правим с тоя клапан да го сменяме ли или не.Очаквам още мнения може ли да се изчисти за парво време само
- ивчо3
- старши ентусиаст
- Мнения: 1931
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
- ивчо3
- старши ентусиаст
- Мнения: 1931
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
dinozab написа:Гарнитурата на капака на клапаните е леш вече направо тече,маркуча за картерните газове и той е сцепен на 3 места ще се сменя с нов то е ясно.И последно какво да правим с тоя клапан да го сменяме ли или не.Очаквам още мнения може ли да се изчисти за парво време само
На първо време извади маркуча за картерните газове от капака на главате и клапана и остави системата на естествена вентилация. Запуши отвора на клапана, в който влиза маркуча с тапа, за да не засмуква въздух оттам. Пали мотора и вероятно ще изгасне, или ще има нестабилни обороти на празен ход, но след няколко стартирания компютъра ще си оправи настройките. Отиваш в камор, дару, или на друго място и си поръчваш този клапан. До като ти го доставят ще караш така, нищо няма да й стане на колата.
- Владо
- старши ентусиаст
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
добре де.... нещо не схващам... клапана не е затворен със сигурност, щото като откачи маркуча спира да свисти...
дино , хвани някой да ти помага за един тест... откачи маркуча и го запуши или притвори с пръст...1/ свисти-клапан или нацепения маркуч, и 2/ не свисти-проблема ти е към капака на клапаните...
тъй мисля аз...
пп бавно пиша
дино , хвани някой да ти помага за един тест... откачи маркуча и го запуши или притвори с пръст...1/ свисти-клапан или нацепения маркуч, и 2/ не свисти-проблема ти е към капака на клапаните...
тъй мисля аз...
пп бавно пиша
- Alexi
- старши ентусиаст
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
- dinozab
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Значи в момента колата работи както написа ивчо3 с затапен клапан и работи нормално мотора.Странното е че свистенето започва като включа маркуча към мотора но ако е извадена щеката за маслото пак няма свистене.Сложих един друг маркуч не оригиналния за проба който е напълно здрав и пак свисти яко.Самия клапан постоянно смуче и то не малко аз затва питам така ли трябва да бъде.Като запуша с пръст самия клапан пак няма свистене никакво.
- ивчо3
- старши ентусиаст
- Мнения: 1931
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
На 100% клапана е за смяна и винаги свистенето е от него. Клапанът не трябва да засмуква силно въздух а едва забележимо.
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Смени го тоя клапан , не се опитвай да импровизираш - всички опити ще бъдат безуспешни или незадоволителни ....
Причината за силния свистящ звук е въздуха , който излиза през малкия триъгълен отвор на капачката на клапана . Когато диафрагмата на клапана се скъса , през нея излиза неконтролирано въздух под налягане , той намира път именно през малкия триъгълен отвор и от там се чува силно свистене .... На снимките по долу се вижда за какво става дума ..... Когато този клапан е повреден , двигателя работи неравномерно , а по някога започва да избива масло през всички гарнитури (където си намери по слабо място).... Освен менбранката/диафрагма се чупи и пластмасовата основа на диафрагмата , а също и пружинката може да заседне ....
Причината за силния свистящ звук е въздуха , който излиза през малкия триъгълен отвор на капачката на клапана . Когато диафрагмата на клапана се скъса , през нея излиза неконтролирано въздух под налягане , той намира път именно през малкия триъгълен отвор и от там се чува силно свистене .... На снимките по долу се вижда за какво става дума ..... Когато този клапан е повреден , двигателя работи неравномерно , а по някога започва да избива масло през всички гарнитури (където си намери по слабо място).... Освен менбранката/диафрагма се чупи и пластмасовата основа на диафрагмата , а също и пружинката може да заседне ....
Последна промяна metodi80 на 25 Авг 2009, 19:24, променена общо 1 път
- dinozab
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Ок благодаря ви много за отговорите явно ще се сменя тоя клапан щото бая въздух си смуче а явно не трябва да е така.Като го сменя заедно с маркуча ще пиша за резултата
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани